Orosdag

Idag känns det lite oroligt i kroppen på mig. Idag är ju valet för fullt igång nere i Afghanistan. Det verkar ju redan har varit stridigheter runt om i landet. Dessutom har jag inte en aning om vart min älskade befinner sig då jag inte pratat med honom sedan han begav sig ut i början på veckan vilket känns lite sisådär. Det är på gott och ont att inte höra av honom varje dag. Förr hörde han alltid av sig i princip varje dag men var det då ngn dag som det inte fanns täckning eller ngn annan orsak som hindrade honom från att höra av sig så gick jag ju nästan upp i taket av oro att det faktiskt hade hänt ngt. Nu vet jag att han hör av sig när han kan och förhoppningsvis kommer de tillbaka till campen till helgen nån gång och då hoppas jag få prata med honom.

Måste berätta om ett samtal jag fick igår som chockade mig. Det ringde en kvinna från Göteborg, minns tyvärr varken namn eller vartifrån hon ringde. Hon började intervjua mig lite kort som anhörig til soldat i Afghanistan. Jag fick svara på lite frågor om hur jag kände det o.s.v. Strax därpå frågar hon om jag skulle vara intresserad av att åka till Göteborg för att vara med på TV. Jag blir helt chockad, jag kan väl inte fara dit o sitta i tv-studio... Hon förklarade då att de fixade biljetter, hotell och även barnpassning under stunden jag skulle vara i studion. Tyvärr blev jag nog alldeles för chockad så jag tackade nej. Pratade sedan med Maria samt mamma som absolut tyckte jag skulle ställa upp. Tyvärr ringde ju denna kvinna från privat nummer och eftersom jag inte minns vilket tv-bolag hon ringde från heller så är det helt kört att få tag i henne och säga att jag ställer upp. Kanske hade varit bra att få visa svenska folket som inte stöttar våra soldater där nere att de faktiskt gör ngt så betydelsefullt där nere att vi som är hemma stöttar de till 100%. Vet att hon sa att det var på torsdag men jag vet inte om det var som idag eller nästa vecka. Faan att man ska vara så blyg, klart jag skulle ha nappat direkt på det. Dessutom hade ju jag och barnen fått en liten utflykt oxå. Jaja, ingen mening och älta det mer men jag kan ändå inte sluta tänka på det.

Nu ska jag kolla vidare på högskolegrejerna jag måste pyssla med innan barnen ska hämtas.
Tjao

Vad har du på hjärtat?
Postat av: M

Titta in på Invidzonens forum, så kan du ringa upp kvinnan igen. Men det kanske är för sent nu...

2009-08-20 @ 14:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0