Skön promenad...

I morse pratade jag med min svägerska på msn o hon srev att min lille brorson är förkyld o hade sovit uruselt. Han hade i stort sett bara sovit mellan 04-06 imorse och naturligtvis hade hon ju inte heller sovit. Min bror jobbar natt så hon har ingen avlastning nattetid eller dagtid förrän på eftermiddagen. Det funkar ju bra annars men i såna här perioder med förkylningar  även en tand på gång så är det jäkligt skönt o få avlastning en stund så jag sa till henne att jag kan ha lilleman en stund så hon fick vila sig en stund på dagen. Sagt o gjort så ringde jag min mamma då även hon var ledig idag o frågade om hon var sugen på en promenad vilket hon var=)
Vi åkte upp o hämtade lilleman och sen gick mamma, jag min lilla prinsessa o lillprinsen Theo en lång runda ner till stan o kollade läget lite. Mormor köpte även lillans första örhängen då det var dags att byta efter hon tagit hål för 6 veckor sedan. Det blev ett par silverhästar=)  Hoppade även in på apoteket o handlade lille nässpray samt Ipren till lilleman ifall det blir värre.  Hur trött han än var så satt han helt nöjd i vagnen o tittade på allt runt omkring.
Sen testade vi o lägga ner honom och han inte mer än köra vagnen i 2 minuter så sov han hur gott som helst. Han sov sedan hela vägen hem.
Vi var ute o gick hela 2 1/2 timme med honom så min svägerska hann o vila o duscha lite i lugn o ro. Man minns själv hur tungt det var när barnen var små o sjuka o man inte fick vila. Man bara längtade efter sängen o då är det skönt o ha ngn som kan hjälpa en.
Det vet du Pernilla, bara ring om du behöver hjälp. Är jag hemma så ställer jag upp.
Hoppas du känner dig lite piggare nu och att natten blir lugnare för er.

Själv blev det inte så mkt annat gjort idag. Har lagat mat, handlat lite snabbt, hundpromenader x2, dammsugning o kvällsmat. Har även en fläskpannkaka i ugnen så vi har mat till jobbet imorgon.
Nu ska jag börja lägga barnen o sen är det väl IDOL vid 20:00. TÄnkte nog kika på det efter en dusch o sen blir det nog en tidig nattning av mig själv då jag ska upp tidigt imorgon biiti.
Thats it for today.
Over and out...

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

Hej, ja visst e det skönt med avlsastning ibland. Gulligt av dej att hjälpa till. Det e ju guld värt. Kramis

2008-09-09 @ 19:37:27
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kikade in på din blogg som jag hittade på familjeliv.

Underbart att läsa den. Vilken underbar svägerska du måste vara, som ställer upp så hon fick vila.

Skönt! En sådan skulle jag vilja ha runt mig =0)

Ha en bra dag och fortsätt med din fina blogg.

Tack för bra läsning.

2008-09-24 @ 22:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0