Min kropp värker...

Har sååå ont i ff.a i axlarna o nacken. Påbörjade ju ett sånt megaprojekt igår när jag var hemma med lillan som var sjuk. Vi har pratat om att tapetsera om nu och startar då först i rätta entren då jag ville ha bort de gaderoberna vi hade där. Hade väl inte behövt börja där om inte dom som bodde här innan hade varit så lata att de tapetserade runt fristående garderober o inte bakom!!!  Kollat på nätet på tapeter o hittat några till hallen som innebär en stormönstrad fondvägg och enfärgad beige tapet till den. Hoppas det blir snyggt=)

JAg började ju själv med att tömma garderoberna jag skulle flytta och sen var jag ju tvungen att skruva bort en bänk i andra förrådet dit jag skulle flytta gareroberna. Helsiket började ju där när jag inte kunde skruva bort 2 av 6 skruvar. Jag kokade av ilska och lillan började bli pipig. JAg skruvade o skruvade o skruvade... men inte fa.n kunde jag rubba skruvarna ens. Försökte ladda borrmaskinen men den hade ju förmodligen behöövts laddas flera timmar o jag hade inte flera timmar på mig...

Som tur var kom Jonas och lämnade hem Hampe o hade tagit med sig bra verktyg så det tog ca 5 minuter så var bänken borta=)  Jag som hade slitit så mina händer var både röda o svullna!!!
Tusen tack Jonas för hjälpen!!

Så bra tänkte jag, nu är det bara o köra på o börja dra ut garderoberna. Lägger en handduk under garderoben o börjar sen putta. Får ut den till tvättstugan o ska sedan bara över den lilla tröskeln ut till förrådet men då tar det stopp!!!
Garderoben är för hög för att puttas ut genom dörröppningen!!!!
Detta innebär ett nytt raseriutbrottt för lilla mig. Ringer då min storebror som är ute o handlar men han dyker sedan upp hos mig för att hjälpa mig o välta garderoben så vi får den genom dörröppningen. Så himla bra det gick( fast tungt). Äntligen är garderoben ute i förrådet o ska bara välta upp den igen men då....
Tror ni inte att garderoben är för hög för att välta upp!!!! Jag var på väg o ge upp när jag funderar på om vi inte kan lägga ner den på baksidab o sen välta...
JAAAAAAAA, det funkade !!!!!!! Tavk Matte för hjälpen!!!

Så efter många timmars slit o ilska så är den på plats. Nu kunde jag äntligen  börja plocka lite utav alla grejer som ligger över hela nedervåningen.
Stoppade ungarna i säng o sen sprang jag runt i huset o plackade till kl var över 22 o då började orken sina i kroppen.
Somnade gott i alla fall.
Nu är det nya tag idag o ska åka up till tapetaffäreno se om dom har tapeterna jag vill ha.
Min älskling kommer snart hem oxå o det ska bli så skönt=)
Hoppas det går bättre idag med renoveringen...

Detta är inte vår hall men tapterna på bilden är dock dom jag funderar på att ha i vår hall.

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0