Dålig på o blogga=(

Det där med o skriva går verkligen i vågor. Nu har jag varit skitdålig på o skriva ngt här så jag ska försöka igen. Dagarna går ju så fort så man hinner ju inte med. Min man jobbar ju extra ibland och gör då dygn på ambulansen och då blir det inte mkt tid över för annat än barn, hem o hund. På kvällen är man ju helt slut och orkar inte skriva o greja m foton o.s.v.

Så vad har då hänt sen sist. Egentligen inte mkt mer än vanliga vardagar. Vi hade ju kalas i lördags för min man så mina syskon och föräldrar var här. Vi käkade en god kycklingpaj som jag tror jag blev bjuden på första ggn hos en kompis när hon fyllde 18 eller 20 år så det är ett tag sedan. Vi åt sedan en köpt tårta eftersom jag inte orkade  göra ngn tårta denna gången. Sen kom ju även godis o chipsskålar fram som jag tror min storebror och jag slukade det mesta i=) Tänkte spelat lite Wii när mina föräldrar gått hem men då vaknade min lille brorsson Theo så då åkte min bror m familj hem istället. Vi får ta en Wii-kväll senare igen=)

I söndags skulle det blivit en tripp till svärföräldrarna men jag vaknade med en skallebang som inte var av denna värld=( Inga piller hjälpte så jag o Hampe stannade hemma medan de andra for ner. Kändes som en dållig ursäkt att inte behöva hälsa på svärföräldrarna men det var jag som  sagt att vi skulle fara denna dag...
Jag la mig istället o tittade på en film, vilade lite. Hampe satt vid tv:n o tittade. På em var det fortfarnade skittradigt med huvudvärken men då fick jag nog o blev rastlös så jag började plocka i Hampes rum, vilket jag inte skulle ha gjort!!! Han är värre än sin hamster på o samla saker... Det tog flera timmar (visserligen ingen snabb fart på mig) innan jag var klar med hans rum. Mkt o släng o plocka i ordning bara innan man kunde damma men nu är det gjort o skönt är det=)

Var på besök hos Jojjo i tisdags igen. Vi fikade o pratade lite. Felicia lekte med Isak. De kommer överens jättebra när de leker=)

Idag har jag åter jobbat men fick en akut släng av magkatarr. Shit, vad ont jag fick. Fick slänga mig på soffan en timme o vila efter att jag knaprat i mig tabletter mot magkatarren. Men jäklar vad ont lite magkatarr kan göra. Man blir knappt människa efter en sån attack...
Nu sitter man åter själv då mannen jobbar natten. Vi hinner precis äta när vi jobbar omlott så här så när han åker så är det bara att börja med disken o allt kvällsarbete. Det är lite tradigt faktiskt men that´s life...
Så varför sitter jag här o skriver en massa strunt då???
ha en trevlig kväll
l
Min storebror och han fru Pernilla


Lillan sussar tryggt hos StorNalle

Lillan iklädd Hampus gamla babyoverall=D

Hampus bakom galler=D

Hampes fälla så inga monster ska kunna klättra upp i hans säng=D

Vad har du på hjärtat?
Postat av: linda

Vilka fiiiiiina kort du lagt in och din blogg e sååååå fin. Good work baby! Va söta bilder på kidsen. Kul med Hampes utestänande av ev monster uppe i sängen. Sötisen. Och så lilla Flisan, wow ni kommer få tufft när hon blir 15 med alla grabbar som ringer och kommer hem på besök:) Kramis Linda med familj (och med 08-dialekt)

2008-09-24 @ 19:39:17
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack för en trevlig kväll!!!/Kramizar.

2008-09-25 @ 19:39:53
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0