Halloweenfest

Nu har vi precis kommit hem från vår lilla halloweenfest för våra barn=) Det blev verkligen jättelyckat med trötta och nöjda barn. I förmiddags kom Jonas med sina pojkar hit och jag åkte bort till Johanna och deras lilla dotter Selma. Där dukade vi upp med lite spindelnät och spindlar på bordet. Jag hade gjort några små fladdermöss som jag hängde på lampan. Vi lade även lite halloween girlanger på bordet och lite andra ställen i huset. Vi tände några ljus och satte in en stor pumpa med ljus.  Sen fixade vi med lite mat (litet halloweenbord) samt färgade potatismoset med grön karamellfärg. Sedan sminkade vi upp oss lite till häxor lagom till männen kom med våra barn. Vi hade även färgat sockerdrcika giftgrön.
När barnen sedan kom blev de stora chockade och glada när de såg oss som häxor medan våra mindre (3-åringarna) inte kände igen oss och blev lite skraja. Stackars Isak blev så rädd så Johanna fick tvätta av sig sminket för att han skulle slappna av lite. Vi bjöd dom på ett glas "häxdricka" samt visade in de stora till varsen stol där vi målade dem lite och satte på dem en cape. Därefter intog vi sedan måltiden med grönt potatismos samt lite köttbullar, prinskorv, häxskinka, ägg, kroppkakor o lite annat smått o gott.  Det var så gott=)

Efter en stund när barnen lekt lite så fixade vi lite fika bestående av maränger, glass, grön grädde och chokladsås=) Detta gick oxå hem hos barnen. Sedan satt vi vuxna och jäste en stund och barnen lekte. Efter disken så placerad vi ut små råttsiluetter på olika ställen i husen som barnen skulle leta efter för att då finna vad råttan dragit in för ngt
( godispåse). Detta tyckte barnen om=) De satte sig sedan med sin påse godis o kopplade av vid tv:n en stund. Detta blev helt enkelt en perfekt heldag tillsammmans med våra barn och även vi vuxna hade mkt trevligt=)
Sätter in lite kort från dagen som häxa=)
Imorgon bitti bär det av till Ullared så jag måste nu skriva en lista så jag kan gå o lägga mig i någorlunda tid ikväll=)
Tack för en härlig dag vänner=)

Jojjo som skivar "häxskinka"

Jag och Jojjo

Liten halloweendukning=)

Lillan och jag

Jojjo med sin pojk Viktor samt jag med mina barn Hampus och Felicia

Hampus och Viktor

Felicia oxh Isak

Trötta barn vid tv:n

Vad har du på hjärtat?
Postat av: Sofi

Vad fina ni var :) Hoppas ni hade en trevlig halloween!

Hälsning Sofi

2008-11-01 @ 08:31:06
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Anette

coola bilder, hoppas det va fin halloween , mvh anette

2008-12-08 @ 22:20:25
URL: http://lifeofnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0