Härlig fredag

I går var en bra dag.  Först på morgonen startade jag och Felicia igång med att baka bullar direkt efter frukosten. Hon älskar att vara med att baka och är helnöjd om hon får en bit deg som hon kan mjöla, sockra och skära om och om igen=)
Roger satte igång och städade lite på ovanvåningen. När bullarna sedan var klara var vi ju tvungna att provsmaka och lillan klämde i sig tre stycken på några minuter så det var ett gott betyg. Efter detta badade jag o lillan av oss allt mjöl och Roger gick med hunden. Vi fick sedan snabba oss då vi planerat en överraskning för barnen. _Roger hämtade Hampe i skolan, jag packade några väskor och sedan åkte vi direkt till Kalmar. Vi var på net on net, bolaget, mediamarkt, giraffen köpcenter där vi tog oss vars en korv. Därefter åkte vi sakta till vårt huvudsakliga mål. Hampe var så glad och ville blunda tills vi var framme. Vårt huvudmål var Äventyrsbadet i Kalmar.  Våra barn älskar att bada ( jag gillar inte badhus) och blev jätteglada när de förstod att vi skulle bada och ha kul. Hampe flög genom vatten rutscbanan som inget alls och klättrade på klätterväggen och härjade runt. Lillan o jag var mest i den lilla varmvattenbassängen vilket jag var glad för, fy 17 vad kallt det är i vanliga bassängerna. Vi hade med oss nybakta bullar som vi smaskade på oxå. Efter några timmar var det dags att bege sig hemåt men barnen hade gärna badat längre=)

Väl hemma åt vi lite mat och satte oss vid tv:n en stund men vid 8 var lillan såååå¨trött o ville lägga sig. Hampe gick oxå till sängs o tittade på en film  istället o somnade gott.

Nu har lillan och jag varit ute med Ricco. Vi tänkte vi skulle fira fars dag i dag istället eftersom jag jobbar imorgon. Har startat kaffebryggaren, ska väcka Hampe så han o lillan får upp o överraska sin lilla pappa som snarkar så gott där uppe. Sen ska vi bege oss till Blekinge till mina svärföräldrar då svärfar fyller år.
Hoppas ni får en bra dag allesamman=)
Kramis

Lillan överlycklig o få baka=)

Sussar gott efter allt bad=)

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0