Ny familjemedlem=)

Idag har det kommit en ny familjemedlem till oss som har fått namnet Busan=) Det är en liten kattunge som är en blandras o hon är så underbart fin. Lite långhårig o gosig. Jag har velat ha en katt en längre tid men mannen har ej velat detta tills han idag sa till mig o åka o titta på katten jag fann på en annons på blocket igår kväll. Jag ringde imorse o det fanns bara lilla Busan kvar av alla 5. Så vi bestämde att vi skulle träffas i Kalmar. Felicia o jag begav oss till Kalmar för att inhandla diverse behövliga saker till lilla skruttan. Innan jag åkte hemifrån så säger Roger till mig:- det kostar en flaska Whiskey=)
Jag o Felicia åkte till bolaget o köpte honom en fin flaska whiskey o då blev han nöjd=) Tog inte så lång tid heller innan han var på golvet o klappade Busan=)

Nu har alla åkt hemifrån så det är bara jag o alla djuren hemma=) Busan har lagt sig o vilar just nu efter en tid av lek. Det går bra mellan Ricco o Busan oxå så det känns skönt. Vi är ju hemma en hel del över julen nu så det blir bra.

Igår var det mindre roligt. Jag hade badat innan jag skulle till läkaren o efter en time ringer sedan Roger o undrar om jag märkte ngn skilnnad på värmen när jag badade vilket jag inte hade gjort. Tydligen hade vår panna lagt av för det kom ingen värme eller varmvatten=( Pappa kom ner o försökte felsöka men vi var inte säkra på om hela pannan hade gått sönder eller om det bara var cirkulationspumpen som lagt av. Det såg ganska mörkt ut. Hur kul är det om pannan lägger av så här i december en vecka innan julafton=( Så typiskt!!!!!
En stund senare på kvällen kommer pappa med en granne som är elektriker o kollar pannan. Plötsligt kör pumpen igång igen=) Har aldrig varit så glad av att höra ett surrande ljud som jag blev igår!!!
Roger hade dessutom upptäckt att jag förmodligen hade glömt att stänga av vattenslangen när jag sköljt av mig uppe i badet! Visserligen var jag stressad men inte 17 trodde jag att jag inte skulle märka att vattnet var på=S Kanske påverkade detta ngt oxå på pannan men huvudsaken var ju att pannan fungerar igen=)

Nu ska jag plocka lite o mysa lite med djuren=)
Kram



Vad har du på hjärtat?
Postat av: Linda

ohhhh så söt man kan vara då!!!! De är så underbara de där kissarna, Kram på dej

2008-12-19 @ 20:47:52
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0